Miecz i Pastorał Online

Miecz i Pastorał Online

Ogłoszenie

UWAGA! Wersja testowa - dużo rzeczy nie ma ale będą jak sie okaże że wszytko działa. Nie zapomnij sie zarejestrować. Musisz być zalogowany! Goście nie maja prawa do pisania na forum. Przeczytaj najpierw informacje ogólne! Potem zapraszam do działu Rozgrywka. Goście mają możliwość pisania w dziale Poza grą.

#1 25-02-2008 10:42:34

MG

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 23-02-2008
Posty: 207

Ekonomia - miasta

Miasto

Miasta jak wiadomo same w sobie dochód przyniosą w wysokości 1 sztuki złota za każdego mieszkańca

Przyrost naturalny
W miastach k6 - 3 % liczby mieszkańców

W mieście właściwie wszystkie rodzaje działań gospodarczych są mile widziane i pożądane. Większość jednak z nich podlega monopolowi cechów. Nie przeszkadza to jednak temu by pan feudalny starał sie otworzyć własne przedsiębiorstwo. W jednym mieście można posiadać maksymalnie 5 warsztatów danego rodzaju, ich większa ilość powoduje nadwyżki, na które nie ma popytu.

Warsztaty tkackie - o ich zaletach nie trzeba wiele mówić na sukno lepszej lub gorszej jakości zawsze sie znajdzie nabywcę albowiem człowiek nie zwierze z gołym tyłkiem nie będzie chadzał.
Koszt - 8000 zł. Dochód 1000 zł

Warsztaty ciesielskie – za każde 2 posiadane wsie leśne, które dostarczą surowiec można postawić jeden warsztat. Dochód osiągany przez wsie nie zmienia się. 
Koszt – 10000 zł, dochód – 2000 zł. 

Rzeźnie – aby postawić jedną rzeźnie należy posiadać minimum 2 wsie hodowlane. Dochód osiągany przez wsie nie zmienia się. 
Koszt – 10000 zł, dochód – 2000 zł.

Piekarnie – wymagają posiadanie w mieście spichlerza.
Koszt – 9000 zł, dochód 1000 zł.

Browar - jaki jest każdy widzi do czego służy każdy wie.
koszt 15000 zł, dochód 3000 zł.

Gorzelnia – daje możliwość destylacji mocniejszego alkoholu. Wymaga poświęcenia jednej wsi rolnej (min 200 ludności), z której żyto jest przeznaczane na gorzałkę.
Koszt 20000 zł, dochód 5000 zł.

Spichlerz – pozwala magazynować nadwyżki zboża przypadku zbyt obfitych zbiorów, zaopatruje miasto w wypadku oblężenia lub nieurodzaju.
Koszt – 10000 zł.
Czas budowy – 4 miesiące. 
Roczny koszt utrzymania – 500 zł.

Łaźnia – hm użyteczny to budynek wielce a i potrzebny. Pozwala na  zwiększenie przyrostu naturalnego o 1% po modyfikacjach
Koszt - 10000 zł w mieście do 5000 mieszkańców, 20000 zł w mieście do 10000 mieszkańców, 30000 w mieście do 15000 mieszkańców itd.
Koszt utrzymania – 10 % (w zależności od poziomu)


Budynki Wojskowe
Każdy poziom koszar umożliwia zakwaterowanie dla 5 jednostek wojskowych, inaczej kwaterują one po wsiach powodując spadek dochodu ze wsi  o 10% plus 5% za każdy punkt Waloru. Jazda powoduje 20% spadek plus 5% za każdy punkt Waloru.

Koszary -
pozwala na szkolenie:
Chłopi
Pike Militia
koszt - 6000 zł
czas budowy – 2 miesiące
koszt utrzymania 600 zł

Koszary Miejskie – pozwala na szkolenie:
Town Militia
Spear Militia
Halberd Militia
koszt - 12000 zł
czas budowy – 4 miesiące
koszt utrzymania – 1200 zł

Koszary Milicji – umożliwia szkolenie:
Sergeant Spearman
koszt  - 24000 zł
czas budowy – 6 miesięcy
koszt utrzymania 2400 zł

Koszary Wojskowe – umożliwia szkolenie:
Armored Sergeants
Dis. Imperial Knights (+warsztaty płatnerskie)
Zweihander (+warsztaty płatnerskie)
koszt - 48000 zł
czas budowy – 1 rok
koszt utrzymania 4800 zł

Koszary Armii – umożliwia szkolenie:
Lancknechci (+warsztaty płatnerskie)
Dis. Gothic Knights (+ huta)
Forlon Hope (+ huta)
koszt - 96000 zł
czas budowy 1,5 roku
koszt utrzymania – 9600 zł

Stajnie- umożliwia szkolenie:
Cavalry militia
Mounted Crossbow (+ warsztaty płatnerskie, + strzelnica)
koszt - 12000 zł
czas budowy – 4 miesiące
koszt utrzymania 1200 zł

Stajnie jazdy – umożliwia szkolenie:
Mounted Sergeants
Mailed Knights  (+ warsztaty płatnerskie)
koszt powstania - 24000 zł
czas budowy – 6 miesięcy
koszt utrzymania 2400 zł

Hipodrom - umożliwia szkolenie:
Imperial Knights (+ warsztaty płatnerskie)
Gothic Knights ( + huta)
koszt - 48000 zł
czas budowy – 1 rok
koszt utrzymania – 4800 zł

Pole Ćwiczeń umożliwia szkolenie:
Archers (minimum 6 miesięcy treningu)
koszt – 8000
czas budowy – 2 miesiące
koszt utrzymania 800

Strzelnica – umożliwia szkolenie:
Crossbow Militia (+ warsztaty płatnerskie)
Pavise Crossbow ( + huta)
koszt – 10000
czas budowy – 4 miesięcy
koszt utrzymania 1000

Strzelnica katapult – umożliwia produkcje katapult (kuźnia), skorpionów (kuźnia), Onagerów (warsztaty płatnerskie)
koszt  - 48000 zł
czas budowy – 1 rok 
koszt utrzymania 4800 zł

Warsztat Oblężniczy - umożliwia produkcję ciężkich onagerów (Huta)
koszt powstania – 96000 zł
Czas budowy 1,5 roku
koszt utrzymania 9600 zł


Metalurgia

Kuźnia - umożliwia produkcje broni w ogóle, podkuwanie koni etc., nie przynosi zysku.
koszt -  12000 zł
koszt utrzymania – 1200 zł

Warsztaty płatnerskie – pozwalają rekrutować jednostki z Armour 1 i Weapon 1
koszt – 32000 zł
czas budowy – 1 rok
Dochód - 32000 zł, od którego należy odjąć koszt surowca tj. produkcji 1,5 kopalni żelaza - równowartość 18000 zł (cena ta podlega wahaniom rynkowym)

Huta – pozwalają rekrutować jednostki z Armour 2 i Weapon 2
Koszt - 64000 zł
Czas budowy -2 lata
Dochód - 64000 zł od którego należy odjąć koszt surowca tj. produkcji 3 kopalni żelaza - równowartość 36000 zł (cena ta podlega wahaniom rynkowym)
Przerwa dłuższa niż 3 miesiące w dostawach surowca powoduje konieczność ponownego rozpalenia pieców hutniczych co kosztuje 6000 zł.
 

Inne

Kanalizacja - Posiadanie kanalizacji zmniejsza  koszt opanowania zarazy w mieście o połowę.
koszt – 8000 zł
utrzymanie -  800 zł

Kopalnie
koszt – 20000 zł
czas budowy – 6 miesięcy
Koszt upgrade – 35000 (powoduje wzrost dochodu o 50% ) w kopalni kamienia (kamieniołom) koszt 10000, upgrade  15000
Czas upgrade -  6 miesięcy
Kopalnia złota - 36000 rocznie dochodu
Kopalnie  srebra - 24000 r0cznie dochodu
Kopalnie żelaza - 12000 rocznie dochodu
Kopalnie kamienia - 6000 rocznie dochodu (-10% koszt powstania budynków)


Edukacja

Szkoła
Koszt powstania – 8000 zł
Koszt utrzymania – 800 zł

Akademia (3 Wydziały)
koszt powstania 16000 zł
koszt utrzymania 3200 zł 

Akademia wyższa (6 Wydziałów)
koszt powstania - 32000 zł
koszt utrzymania – 6400 zł

Uniwersytet (8 Wydziałów)
koszt powstania – 64000 zł 
koszt utrzymania – 12800 zł


Kościół

podane tu koszty to ceny minimalne standardowych budowli.

Kaplica
koszt powstania – 400 zł
czas budowy – 1 miesiąc

Świątynia
koszt powstania – 8000 zł
czas budowy – 6 miesięcy


Duża Świątynia

koszt powstania – 16000 zł
czas budowy – 1 rok
koszt utrzymania 1600

Katedra
koszt powstania – 320000 zł
czas budowy – 5 lat (minimum)
koszt utrzymania – 16000 zł

Archikatedra

koszt powstania – 640000 zł
czas budowy – 20 lat (minimum)
koszt utrzymania – 32000 zł.


Obronność

Palisada
koszt powstania 4000
koszt utrzymania 200

Drewniany mur
koszt powstania 8000
czas budowy – 3 miesiące
koszt utrzymania 400

Kamienny mur

koszt powstania 16000
czas budowy – 1 rok
koszt utrzymania 800

Duży kamienny mur
koszt powstania 32000
czas budowy – 5 lat
koszt utrzymania 1200

Twierdza

koszt powstania 64000
czas budowy 10 lat
koszt utrzymania 3200

Istnieje możliwość otaczania miast podwójnymi a nawet potrójnymi murami ale wtedy koszt poszczególnej budowli mnoży się razy 2 lub 3. (podobnie wydłuża się czas)
Wszystkie budowle obronne muszą powstawać po kolei nie dotyczy to np. przejścia z palisady do muru kamiennego ale jeśli chce się przejść z muru kamiennego do twierdzy to trzeba ponieść również koszty powstania dużego kamiennego muru

Offline

 

#2 18-03-2008 10:28:35

MG

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 23-02-2008
Posty: 207

Re: Ekonomia - miasta

Następuje zmiana w koszcie utrzymania budynków obronnych, po analizie stwiedzam, że są za niskie, roczny koszt utrzymania Twierdzy w wysokości 640 szt. zł to śmieszna cena. Z tego powodu dopisujemy do kosztów utrzmania jedno zero.
I wychodzi nam:

Palisada
koszt utrzymania 400

Drewniany mur
koszt utrzymania 800

Kamienny mur
koszt utrzymania 1600

Duży kamienny mur
koszt utrzymania 3200

Twierdza
koszt utrzymania 6400

Zmiany wejdą w życie dzisiaj. Chyba, że macie przekonuwujące argumenty.

Offline

 

#3 18-03-2008 11:30:41

Michal Pawlak

Nobilis

Zarejestrowany: 25-02-2008
Posty: 125

Re: Ekonomia - miasta

Nie bardzo mi sie to zgadza.. Sluchaj olo koszty utrzymania rzedu 10 % roczne to zgoda dla budynków które maja np jakies kadry itp...
W przypadku budowli obronnych to jest niemozliwe bo to ma tylko stac...To dla porównania tak jakby utrzymanie mieszkania wartego 300tys kosztowało cie rocznie 30 tys dlaczego??
W budowlach obronnych największym kosztem jest ich postawienie...Fakt później trzeba dbac o to zeby sie nic nie rozpadało i fosa nie zarosła czymstam ale na pewno nie jest to koszt 10%


Si vis pacem, para bellum

Offline

 

#4 18-03-2008 13:34:23

MG

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 23-02-2008
Posty: 207

Re: Ekonomia - miasta

Nie mamy budynków wartych 300 tys wiec te porównanie jest nie trafione. A budynki obronne nie maja tylko stać, tzreba je konserować, zabezpieczać, naprawiać od zwykłego codziennego zużycia. To nie tylko mury i kamienie - to drewniane bramy, to schody, drabiny, pomieszczenia dla obrońców, zawiasy, masa metalowych elemntów , paleniska, kotły, drewno do palenisk. To wszytko musi byc W IDEALNYM STANIE cały czas i trzeba tego doglądać. Pada deszcz, wieje wiatr, chodzą ludzie i wszytko się zużywa niestety. Roczny koszt utrzymania muru - twierdzy 640 sztuk złota jest za niski, to potęza budowla i masa rzeczy może się tam zużyć  i popsuć.
Niestey koszta wojny i wojska sie zwiększą. Już się boje komntarzy po wprowadzeniu reformy wojska, którą właśnie powoli kończę. Przykro mi ale wychodzi na to, ze zabawa żołnirzykami to będzie domena bogatych panów. Tak jak to powinno być.
Przepraszam ale argument- nie bo za drogie nie pzremawia do mnie. Ja wiem, ze dla Ciebie wszytko jest za drogie

Offline

 

#5 18-03-2008 15:09:38

Michal Pawlak

Nobilis

Zarejestrowany: 25-02-2008
Posty: 125

Re: Ekonomia - miasta

Oki zgadzam sie ze 1% to za mało ale 10% to za duzo!!!
Wojna jest zabawa bogatych panów zgoda..ale jesli konwertujesz koszty to pomysl tez nad zwiększeniem dochodów??
Porownanie odnosilo sie do rzeczywistaoci tzn. jeżeli masz mieszkanie za 300 tys to nie znaczy ze wydajesz 30 tys na jego utrzymanie..mimo ze tez jest tu sporo rzeczy które sie mogą popsuć...
Przesadziłeś trochę z tym zużywaniem...jesli by było jak mówisz to popatrz po 10 latach nie inwestowania budowla jest zuzyta w 100 % ??
Drewno kotły itd.. zgoda pod warunkiem ze to zużywasz moznaby na przykład wprowadzić dodatkowa kwotę po każdym oblężeniu

Ostatnio edytowany przez Michal Pawlak (18-03-2008 15:13:27)


Si vis pacem, para bellum

Offline

 

#6 18-03-2008 15:44:15

MG

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 23-02-2008
Posty: 207

Re: Ekonomia - miasta

Po to zwiększam koszty bez zmiany dochodów aby było troszkę trudniej. Inaczej nic bym nie zmieniał.
Nie porównujmy MiP do rzeczywistości bo w MiP'ie dużo rzeczy jest uproszczonych inaczej nie dałoby sie grać.
Po 10 latach nieinwestowania budowla sie nie zmienia - nie chodzi tuaj o inwestycje, bo inwestycja to rozbudowa. Natomiast  po 10 latach niekonserwowania niestey taka budowla podupada. Marcin to nie sa nasze czasy kiedy mamy lepsze materiały, trwalsze rzeczy, tworzywa sztuczne, aluminium wiec nie porównujmy MiP'a do tego co jest teraz.
Drewno, kotły jak  napisaleś - nie chodzi o zużywanie tych rzeczy ale o ich NISZCZENIE sie SAMO przez upływ czasu.
Co do dodatkowych opłat po oblęzeniu - oczywiscie, w zależności od % zniszczonych murów., ale to temat zupełnie inny.
Jeden % to za mało a 10 za dużo? 10 to ladna okrągła liczba, w sam raz. W dalszym ciągu słysze nie - bo za drogo

Offline

 

#7 19-03-2008 12:03:13

Henryk Kanter

Książe

9667498
Zarejestrowany: 25-02-2008
Posty: 101

Re: Ekonomia - miasta

MG napisał:

Nie mamy budynków wartych 300 tys wiec te porównanie jest nie trafione.

No tym to mnie Olek rozwaliłeś. Koszty rzędu 10% dla budowli obronnych to stanowczo za duzo. nie wyjezdzaj tu z aluminium i nowoczesnymi technologiami, bo stare były dobre, nasze mury twierdze są budowane długo, co za tym idzie starannie i są obiczone na 300 lat trwania a nie na 30 jak wielka płyta. Rzeczywiście, mury po 10 latach braku konserwacji podupadłyby, ale się nie rozsypały. Takie budowle jesli nikt ich nie oblegał, rozebrał mogą stać i stać.
Koszt utrzymania jak przy bud. wojskowych, szkoleniowych? Za drogo Olek, tam oprócz konserwacji murów dochodzą olbrzymie koszty utrzymania infrastruktury, personelu, dlatego to jest 10% chyba? Tutaj to stoi puste praktycznie w warunkach pokoju. Na bramach miasta poza tym jest chyba pobierana opłata od podróżnych m.in. na koszty konserwacji murów miejskich?
Ja proponuję kwotę rzędu 2-3% jako sprawiedliwą i słuszną.

Offline

 

#8 19-03-2008 16:18:07

MG

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 23-02-2008
Posty: 207

Re: Ekonomia - miasta

Wiedzałem, że bedą sprzeciwy.Wiedziałem
eeee.... może 5% ?

Offline

 

#9 20-03-2008 16:05:12

Henryk Kanter

Książe

9667498
Zarejestrowany: 25-02-2008
Posty: 101

Re: Ekonomia - miasta

W kwestiach bardziej ogólnych:

-co realnie daje szkolnictwo? trzeba to jakos rozwiązać, bo pakować kasę tylko dla prestiżu to głupota odrobinke

-sprecyzuj warunki budowy warsztatów/huty z tego co pamietam to nie chodzi jedynie o koszt surowca, ale ktos musi nam go udostępnic. Podobnie z kopalniami- z tego co pamietam to nie mamy mozliwosci wznosic nowych, bo nie ma złóż- jakby co to sprostuj.

-co z maszynami oblężniczymi? tutaj są a w nowych jdnostkach brak

-przydałby sie oddzielny wątek z sytuacją ekonomiczną poszczegolnych panów, Śląska czy państw osciennych w ogole

Offline

 

#10 20-03-2008 16:56:54

MG

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 23-02-2008
Posty: 207

Re: Ekonomia - miasta

Szkolnictwo realnie w tym momencie daje tylko prestiż. Nic w tym dziwnego na oświacie się nie zarabia z reguły. Dla realiów - to nie może być budynek który przynosi zysk bo inaczej wiele osób chiałoby budować a sami wiecie ile było Akademi/uczelni w średniowieczu - niewiele - bo drogie
Ale jezeli macie jakieś pomysły to prosze o nie. Do tej pory akademia była pare razy używana jako element i narzędzie fabularne.


Warsztaty płatnerskie – budujemy za 32000 tysiące i tyle, nie ma dodatkowych warunków. Natomiast różny jest dochód, jeżeli nie mamy kopalni żelaza to musimy sprowadzić surowiec, na czysto zostaje nam 14000. Jeżeli mamy swoje kopalnie to na czysto zostaje nam oczywiście więcej - 32000 zł w najlepszym wypadku, rzecz jasna zmiejsza sie dochód otrzymywany z kopalni bo urobek idzie do naszych warsztatów a nie a rynek.
W przypadku Huty jest podobnie tylko zapotrzebowanie na materiał jest większe.

Kopalnie - tutaj przeszkadza nam geografia i los Jeżeli na mapie (mam problem z wrzuceniem czytelnem mapy na forum ale pracuję nad tym) nasze ziemie mają góry możemy szukac złóż - dodam jutro odrębny temat na  ten temat. Jeżeli nie mamy gór możemy szukać tylko kamienia, ten wysteuje nie tylko w górach. Jak już pisałem wkrótce ododam do przedyskutowania mój pomysł w tym zakresie.

Machiny oblęznicze - musze tylko sprawdzić jakie są maszyny w Mediewal II, spisać ich statysyki i wrzuce na forum.

Wątek ekonomiczy - jest już praktycznie gotowy odkąd skończyłem opracowywać ekonomie pozostałych śląskich panów, czekam tylko aż wrócicie do domów.

Offline

 

#11 20-03-2008 20:31:44

MG

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 23-02-2008
Posty: 207

Re: Ekonomia - miasta

Dokonałem zmian w opisie ekonomi:
- poprawiłem opis koszar wg nowych jednostek
- zmniejszyłem koszt budowy i utrzymania strzelnicy i pola ćwiczeń
- zmieniłem zasady posiadania rzeźni i warsztatów ciesielskich - wystarczy mieć 2 wsie leśne lub hodowlne aby postawić jeden warszat lub rzeźnie a nie 3 jak poprzednio.
- zwiększyłem koszty utrzymania budynków obronnych - do 5% kosztów budowy (kompromis? )

Offline

 

#12 21-03-2008 13:53:59

Henryk Kanter

Książe

9667498
Zarejestrowany: 25-02-2008
Posty: 101

Re: Ekonomia - miasta

Ja na 5% sie zgadzam.

Jak bedziesz myslał nad ta akademia wojskowa, to moze wlasnie to jakos w szkolnictwo wkomponować, np. wydział wojsk pieszych ;P

Offline

 

#13 21-03-2008 14:18:31

Henryk Kanter

Książe

9667498
Zarejestrowany: 25-02-2008
Posty: 101

Re: Ekonomia - miasta

Wpadłem na nowy pomysł, fanowski mozna rzec. Jesli chodzi o szkolnictwo: Jesli rozbudowujemy to zwieksza sie takze liczba studentow w miescie, tzn nastepuje czasowa migracja- moze zwiekszałoby to liczbe mieszkancow, chociaz pewnie powiesz ze oni nie beda musieli płacic mi 1zł od łba bo nie sa formalnie mieszkancami miasta.

Drugi pomysł: powyzej szkoły za kazdy poziom +5% zysku z browaru i gorzelni 

Offline

 

#14 21-03-2008 14:28:14

MG

Mistrz Gry

Zarejestrowany: 23-02-2008
Posty: 207

Re: Ekonomia - miasta

Dobre z tą gorzelnią i browarem  fanowskie
Co do zwiększana ilości ludności, tych studetnów to aż tak dużo nie ma raczej, nie to co dzisiaj że w wakacje w Lublinie pustki na mieście

Offline

 

#15 31-03-2008 09:58:02

Michal Pawlak

Nobilis

Zarejestrowany: 25-02-2008
Posty: 125

Re: Ekonomia - miasta

Przyglądam sie tej Ekonomi i przyglądam i mi nie pasuj jedna rzecz...Z historycznego punktu widzenia kto posiadał kopalnie srebra albo złota był ustawiony i jego państwo tez było ustawione...a tu.. marniutko oj marniutko

Moja propozycja jest następująca

kopalnia złota - 60 tys sztuk złota rocznie.
kopalnia srebra- 30 tys sztuk złota rocznie.


Pojawił mi sie pomysł na jeszcze jedna kopalnie, coby szanowni gracze powiedzieli na kopalnie soli..Zupy solne w Wieliczce za Władysława Łokietka i Kazimierza Wielkiego były uznawane za tak wielki skarb że każdemu kto by tam wszedł bez pozwolenia zasadzano na śmierć niezależnie od stanu (źródło Polska Piastów P.Jasienica)

kopalnia soli- 24 tys sztuk złota rocznie


Si vis pacem, para bellum

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.071 seconds, 8 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.gryjava.pun.pl www.bodomki.pun.pl www.awaken.pun.pl www.centrumpbf.pun.pl www.shiroame.pun.pl